Jak transportować ponadgabaryty na sto procent!

Jak transportować ponadgabaryty na sto procent! czyli przewóz wielkogabarytowy wynika to z konieczności. Na przykład nie wszystkie kraje mają złoża ropy, a przecież wszystkie ją wykorzystują. Niekiedy import pewnych produktów jest po prostu tańszy i wygodniejszy od wydobycia lu

Dodane: 14-07-2020 12:12
Jak  transportować ponadgabaryty na sto procent!

przewóz wielkogabarytowy


W naszym kraju w niedziele transport

przewóz wielkogabarytowy

Transport to obecnie jedna z najważniejszych gałęzi gospodarki. Wiele rzeczy jest eksportowanych i importowanych przez różne państwa. Często wynika to z konieczności. Na przykład nie wszystkie kraje mają złoża ropy, a przecież wszystkie ją wykorzystują. Niekiedy import pewnych produktów jest po prostu tańszy i wygodniejszy od wydobycia lub produkcji na terenie danego państwa.
Na ulicach spotykamy mnóstwo tirów, które przewożą ogromne ładunki. W naszym kraju w niedziele transport ciężki jest zakazany, jednak istnieją wyjątki. Niektóre produkty, na przykład mrożonki i inne produkty spożywcze muszą być przewożone również w niedziele i święta.
Transport ponadgabarytowy sprawia wiele trudności. Wymagane są do niego specjalne naczepy, dodatkowa dokumentacja, odpowiednie zabezpieczenie i oznakowanie przewożonych rzeczy. Wiąże się też z dużymi kosztami oraz znacznym ryzykiem uszkodzenia przewożonych towarów. Dlatego transport maszyn i innych ciężkich elementów musi być bardzo dobrze zabezpieczony i ubezpieczony.


Nie każdą trasą da się go

Transport ciężki to inne określenie dla gałęzi przemysłu, jaką jest transport ponadgabarytowy. W tej nazwie znaleźć można odzwierciedlenie jej charakteru. I to na kilku płaszczyznach.
Słowo ciężki to po pierwsze odniesienie do wielkości i ciężkości towarów. Tradycyjnie na polskich drogach transportować można produkty o łącznej masie 42 ton. Tymczasem maszyny, różnego rodzaju sprzęty, czy hale ciężar ten przekraczają. Wszystko więc co waży więcej niż 42 tony, musi być transportowane w specjalnych warunkach.
Drugą płaszczyzną transportu ciężkiego, jest jego logistyka. Transport maszyn, czy elementów infrastruktury naprawdę nie jest organizacyjnie łatwy. Nie każdą trasą da się go zorganizować. Takie elementy, jak rondo, most, czy wysoki krawężnik mogą w tym przypadku uczynić trasę nieprzejezdną. Zorganizowanie więc wszystkiego cale nie jest łatwe. Tym bardziej, że dochodzą do tego dodatkowe elementy, związane z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
I tak oto transport ciężki, wcale lekkim nie jest.


transport maszyn rolniczych ale także zbiorników

Do przewożenia towarów ponadgabarytowych wykorzystuje się specjalne usługi transportowe - może to być chociażby tzw. transport ciężki. Istnieje kilka przepisów, które jasno mówią o tym, w jaki sposób takowe usługi powinny być realizowane. Należy je właściwie zorganizować i przeprowadzić. W tym właśnie celu firmy i prywatni klienci, którzy chcą przewieźć rzeczy lub ładunki ponadnormatywne, powinni skorzystać z usług specjalistycznych firm transportowych.

Transport ponadgabarytowy nazywany jest także transportem nienormatywnym oraz transportem ponadmormatywnym. Pod tą nazwą kryje się usługa przewożenia takich towarów, których rozmiary oraz waga przekraczają ogólnie przyjęte normy. Za taki towar można uznać wyrób, którego szerokość przekroczy 2 i pół metra, długość przekroczy 16,5 m (naczepa), a wysokość - 4 m. Masa ładunku ciężkiego wynosi przynajmniej 42 tony.

Z pomocą tej specjalistycznej usługi można przeprowadzić m.in. transport maszyn rolniczych, ale także zbiorników, konstrukcji stalowych oraz infrastruktury.


Przewożenie transportu ponadgabarytowego

Przewożenie transportu ponadgabarytowego to wyzwanie dla firmy, ale również dla kierowcy, który musi bezpiecznie i w określonym czasie dostarczyć towar pod wskazany adres. Transport ciężki trzeba odpowiednio zaplanować, żeby w czasie jazdy nie zdarzyły się, żadne niespodzianki. Bardzo istotna jest odpowiednia logistyka, ponieważ transport ponadgabarytowy nie może poruszać się po wszystkich drogach, więc zdarza się, że trzeba zaplanować objazdy. Należy to zrobić wcześniej, ponieważ ciężarówka nie w każdym miejscu da radę zawrócić i jeżeli kierowca w ostatnim momencie dowie się, że nie może przejechać, to zlecenie zapewne nie zostanie wykonane na czas i będzie problem z powrotem ciężarówki do bazy.
Transport maszyn wymaga też specjalnych formalności celnych. Wszystko to trzeba zorganizować na tyle wcześniej, żeby kierowca nie miał żadnych problemów z przejechaniem przez granicę. W tej branży przecież bardzo liczy się czas i każdemu zależy na tym, żeby zlecenie zostało wykonane w terminie.



© 2019 http://transporter.krus.edu.pl/